torsdag 30 juni 2016

Hatthyllan som fick vänta några år

När vi kollade på denna lägenhet för första gången reagerade jag på hatthyllan i tamburen. Varför har de lämnat den träfärgad när de målat nästan allt annat vitt?
När vi skrev under köpebreven tänkte jag att det första som jag skall göra är att måla hatthyllan vit.

Sedan blev det bara. Jag började fundera på andra alternativ, tex. spegeldörr eller att måla ett mönster osv.


Hatthyllan i original.

Igår målade vi hela köket (mera om det senare) och då passade jag på och måla hatthyllan vit (ÄNTLIGEN). 


Tre lager med vit färg på hyllan.

Vi har en ganska mörk tambur för att det finns inga fönster så det känns mycket ljusare och fräschare nu.


Rockarna, mössorna och vantarna är på plats.


Jag gillar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar