tisdag 1 maj 2018

Vappen och första maj

Glad första maj allihop!
Vappen firade vi igår hos kompisar. Hela vårt gäng var med denna gång. Förra året var Smulan hos mummi och Lillebror i magen.

Det gick bättre, mycket bättre än förväntat. Smulan trivdes fastän hon inte hade lekkompisar i sin ålder och Lillebror fick inte panik av människomängden och sorlet. 

Smulans stora nöjen igår var att dekorera med serpentiner (värdparet gav lov) och äta ostbågar (i mängder!).


Mannen blir dekorerad.

Vi andra fick fantastiskt goda pizzor och skumppa.

I bilen påväg hem sade Smulan att hon hade jätte roligt och nästa gång vill hon åka till D & E så att bara vi och dom är där, alla andra få hålla sig borta då :) 
Sen oroade hon sig också över hur hennes gudmor skall komma hem. Hon kom med vår skjuts dit, men av förståeliga orsaker så var hon inte så sugen på att åka hem med oss kl.20:30 :D

Idag besökte jag och Smulan första maj jippot. Där fick hon meta och rida.


Det var ganska lugnt på jippot, säkert pga regniga vädret.

Efter jippot blev det brunch med mommo, mofa och mummi. Vaari är uppe i norr och vandrar i några veckor.


I år smaskade vi i oss munkar och drack mjöd. 

Mjöd har jag inte druckit på väldigt länge så jag bara måste skaffa lite mjöd. 
Flashbacks från barndomen hoppade fram. Jag mindes hur min farfar alltid bjöd oss på mjöd runt vappen, han gillade det visst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar