söndag 6 maj 2018

Trädgård och balkong

Efter en fartfylld vecka och en programfylld lördag så skrotade vi runt hemma idag.
Först var jag dock på en avkopplande promenad med min kompis och Lillebror (i vagnen). 

Före renoveringen (husbolagets sockel osv) så var vår terrass på marknivå. Nu är den högre och jag vill inte rycka upp grässtrån som växer runt den så vi placerade stenplattor runt terrassen.


Mannen jämnar ut sanden.

Nu kan man köra över stenplattorna med gräsklipparen när man är i farten och behöver inte hitta på trix att få det fint runt terrassen.

Det blev inte än färdigt, men det blir lätt att fortsätta. Man kan inte hålla på i långa stunder med sådana projekt när barnen behöver uppmärksamhet :)

Medan Smulan och Mannen var på vift så fixade vi balkongen med Lillebror.


Katterna var inte till så stor hjälp. De slöade bara i sängen som finns på balkongen. Världens bästa idé att ha en säng där! Himla skönt att lägga sig där men en tidning eller bok.


Jag hittade igår färggranna ljus som fick komma upp i takkronan. Stackars olivträdet i bakgrunden ser inte så bra ut.


Lillebror stod för maten när vi städade.


Och radion för musiken. Jag tänkte sälja den, men så hittade jag på att ha den på balkongen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar