måndag 14 maj 2018

Morsdag

Smulan hade bakat havrekex på dagis, pysslat en korg och ritat ett kort åt mig till morsdag.
I onsdags när vi tog hem sakerna kunde hon inte hålla sig utan ropade att hon bakat kex åt mig. 


Hon berättade att hon och en annan kompis på dagis fick göra smeten och tillsammans med en dagisfröken bakade de kexen. Hon kom ihåg vad smeten innehåll och hur man gjorde. Jag är så glad för personalen där, att de orkar greja sånt med småbarnen!

Kortet är väldigt fint.


Här ser ni mig med blåa ögon, röda kinder och röd mun. En regnbåge svävar ovanför huvudet. Toppenfin :)

Smulan fick svara på frågor:

1) Vad tycker mamma om?
Svar: "Att leka med mig ibland"

2) Hur ser mamma ut?
Svar: "Stor"

3) Vad brukar mamma säga?
Svar: "att jag inte får riva i kissens svans".

Mannen ville ge mig till present ensamtid med bok så de åkte iväg till mummi och vaari på eftermiddagen. Ingen dum present det heller :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar