onsdag 16 maj 2018

Lillebror 9 månader

Lillebror är nu nio månader och är en jätte nyfiken och aktiv unge.
Han kryper inte än, men ålar med en racerfart framåt. Jag oroa mig lite över att han tänker skippa krypandet och börjar gå i stället. Folk har påpekat redan flera gånger hur viktigt det är att krypa, för motoriken. Men hur lär man ett barn krypa?

När han inte ålar så vill han sitta eller stiga upp för då ser han bättre. Han tar också steg med stöd.


En favorit sittplats är vid första trappsteget. Det är behändigt att använda det som bord när man leker. Kanske jag är lite mammamosig, men jag tycker att han sitter så super sött. Jag skulle ha lust varje gång att nafsa i hans söta små tår. 

Annat som är nytt vid 9 månader är att han "pratar" mera och HÖGRE. Har inte än hittat knappen där man kan justera volymen. Ibland låter han nästan arg när han pratar TÄTÄÄTÄÄÄ. Som om han skulle ge order åt oss.


Syster och bror hand i hand under vagnpromenad.

Där var syster är vill lillebror vara. Sitter hon i min famn, skall han i min famn. Har hon ätit färdigt och skuttar iväg vill han också bort ur matstolen. 


Här börjar de bygga/riva tågbana. 

Tur nog så har Smulan ett rätt så bra tålamod så hon orkar förstå honom när han vill ha sönder saker hon byggt. Han får hänga med och lär sig på samma gång.

Vår senaste långa bilresa blev Lillebror ledsen och då hittade Smulan på hur vi skall få honom glad. Då satt vi hela familjen och gjorde tassiga läten och Lillebror skrattade så han kissade i blöjan :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar