lördag 26 maj 2018

Framgården

Nu har jag äntligen fått framgården i skick!
Alla plantor togs bort i samband med husbolagets renovering och jag fick lov att plantera växter, trots att man helst skall ha en gräsmatta där.
Men jag gillar inte gräsmattor så mycket och det är svårt att upprätthålla en snygg gräsmatta. 



Området avgränsade jag med stenar. En del stenar hade jag tagit med mig från gamla adressen, andra är av mamma, en del från skärgården och resten från egen gård. Jag hade halva förrådet fyllt med stenar. Stentokigheten går i vår släkt :D


Till vänster ser ni skymten av grannens framgård. Där växer en tuja. Vinkeln förvränger, våra områden är lika stora fastän min ser mycket större ut.


Jag planterade gammalt och nytt. 

Rosenbräckan är en växt som vuxit här tidigare.


Jag älskar de små rosa blommorna.

Förutom den har jag planterat jättedaggkåpa, funkia, astilbe (chinesis Pumila) och Nuuk (Potentilla tridentata). 


Nuuk är en ny bekantskap för mig.

Jag tror att jag har planterat dem lite tassigt, men jag får flytta på dem sedan om de börjar överlappa varandra för mycket.

Rosenbräckan och jättedaggkåpan var och skötas hos mamma och pappa under vintern. Vips så hade en daggkåpa förvandlats till fyra stycken. Inte illa, kanske jag borde föra över mera plantor för övervintring :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar