torsdag 24 maj 2018

Barbie

I söndags var vi till föräldrarna på lunch och firade min lillebror lite i förskott (han är inte hemma i Finland på riktiga födelsedagen).
I samma veva ville min andra bror göra leksaksinventarie. Mina föräldrar har massvis med grejor på vinden från vår barndom.
Han hittade massvis med saker som han vill spara hos mina föräldrar. 

Huh, suckade jag, kan han inte ta hem dem till sig?! Vill han spara dem så kan han väl lika gärna förvara dem hos sig och inte ha dem och drälla i föräldrarnas skåp. 

Sen fick jag mig. Igår märkte jag att jag har två ENORMA lådor med Barbiegrejor hos mina föräldrar! Jag var ju värre!


Jag tog hem lådorna och sorterade grejer i saker som sparas, saker som kastas, saker till återvinning och saker åt min mamma.

Det som jag sparar ryms i en plastlåda i vårt vardagsrumsbord.


Mina favorit barbien. 

Mycket som jag kastade var slitna och fläckiga saker. Till återvinningen far en kass med helt okej saker som inte har känslovärde för mig och min mamma fick allt sådant som hon gjort åt sin barbie. Den barbien lekte jag inte med så den är kanske fortfarande på vinden. 

Barbien var det bästa jag visste! Jag kunde leka hur länge som helst med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar