lördag 17 mars 2018

Semesterveckan slut

Mannen hade semester denna vecka och nu börjar den gå mot sitt slut. 
Eller semester och semester, han måste jobba på tisdag och torsdag så det blev varannan dag semester. 

Det har varit väldigt intensivt fastän vi har för det mesta varit hemma. 
Det var två stycken kalas, besök till Sea Life, simma, klättra, skrinna. Sedan var vi med Mannen ute och äta på restaurang Muru med våra underbara kompisar som vi inte sett på över ett halvt år (!) Iiks, vad tiden går fort! Maten var jätte god och vi trivdes. Mommo och mofa passade barnen under tiden och det gick bra, lika bra som då när de "tränade" veckan tidigare 

Jag har äntligen sytt nya gardiner till vardagsrummet (visar upp dem senare) och så har vi lagat massvis med mat. Ja, inte åt något kompani eller så, men det går åt massvis med mat när hela gänget är hemma.

Lillebror har börjat träna att äta lite själv.
Tips och recept har jag fått från boken jag lånade nyligen från bibban "Samasta padasta". Man gör samma mat åt allihop, men plockar bort delar till barnen.

Idag blev det avokado, lax och räkor.


Till vänster min portion och till höger Lillebrors.

Smulan ville ha sin mat som fingermat så hon fick en likadan portion som Lillebror. Hon visade honom sedan glatt hur man äter med händerna.

Vi har haft en hiskeligt rolig vecka och jag är så glad över att barnen trivs ihop och har hittat på gemensamma lekar trots ålderskillnaden. 
Smulan pussar sin bror i förbi farten och nu leker hon kurragömma med honom. Eftersom han ännu rör sig ålande så gömmer hon sig så att han hittar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar