tisdag 6 mars 2018

Katter

I går hade katten My födelsedag, hon fyllde 15 år, hurra!
Vi sjöng med Smulan åt henne på morgonen och gav henne kattgodis. 

Sen lekte vi en hel del tills mummi kom på eftermiddagen och hämtade Smulan till dem (de har inte setts på länge). 

På kvällen var jag med katten Mårran till veterinären för check-up. Han var i december senast och då önskade de att vi skulle komma igen i mars på blodprov.

Det gick inte så bra. Veterinären stack snett och katten fick panik och ville bara bort. Så jag fick mig en och en annan skråma på armarna. Det var första gången som Mårran rev mig (nog i misstag pga paniken). 

När vi väl kom hem så var han sitt lugna glada jag.


Knasiga katten gillar att ligga och sova i lavoaren! Har väckte jag honom när jag skulle komma och knäppa en bild av honom i smyg med mobilen.

Idag blir det mindre rännande runt och mera häng här hemma, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar