söndag 4 mars 2018

Isbjörn i snöstorm

Till Smulans födelsedag brukar jag byta gardinerna i vardagsrummet. Till vintern har jag mörka gardiner med björkar och till sommaren vita luftiga med tunt mönster.
I år ser det alldeles konstigt ut! Inte alls som det brukar, det blev alldeles för vitt!

Vit vägg, vit gardin, vitt skåp och vit stol. 
Varför blev det så konstigt nu då funderade jag och kom på varför.
Väggarna! Vi tog ju bort tapet och målade väggarna vita, nu ser det ju helt dumt ut med vit vägg och vita gardiner.
 Jag skall fixa nya gardiner bara jag hittar några med trevligt mönster. Tills vidare har jag hängt upp lite färggranna flaggor för att piffa upp det vita.




Lite ballonger i nästa vecka så blir det ännu piggare :)

På tal om Smulan så drabbades hon av feber igår. Alldeles plötsligt utan förvarning. Nästan 39 grader och ingen flunssa eller hosta. Idag har hon varit pigg och glad och vägrar att sova dagssömn, hon börjar vara normal igen :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar