lördag 9 december 2017

Franska riddaren i ugnen

Jag råkade se på tv när kocken fixade en mumsig frukost.
Idag passade jag på och gjorde den. Eller egentligen gjorde jag frukosten igår och ställde den i kylskåpet. I morse satt jag formen i ugnen och efter 45 minuter var den färdig.


Jag dekorerade med hallon och pudersocker.

Receptet hittas här (klick). Jag följde nästan receptet. 
Till skillnad från receptets 1,5 dl farinsocker så använde jag totalt 1 msk. Istället för hasselnötter blev det mandelkross. Gott med banan mellan bröden!

Annat nytt som vi testat denna vecka var bio. Jag var med Smulan och hennes dagiskompis + mamma och tittade på Trollvinter i Mumindalen. Det var inte precis rusning i biosalongen, bara vi samt min mammas väninna med två barnbarn. Jag pustade av lättnad för att jag visste inte alls hur Smulan skulle vara på bio. Det gick mycket bättre än förväntat. Jätte fint orkade tjejerna sitta stilla i 1h 20 minuter. Filmen kunde bra ha varit 1h, den blev nog lång i slutet.

Nytt för imorgon, vi skall med Smulan testa den nya metrolinjen när vi åker till Drumsö och hälsar på gudmor Liza.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar