söndag 13 augusti 2017

Ny spännande vardag

Imorgon åker Mannen till jobbet igen efter två veckors pappaledigt. Tiden gick fort!
Det betyder att jag skall underhålla en bebis på två veckor och en treåring hela dagen :)
Fast jag har på känn att mummi kommer och roa treåringen en stund imorgon så det blir kanske en mjuklandning ändå. 


Två veckor "gammalt" knytt.

Det blir spännande att se hur jag klarar mig med dem då de har så olika behov. Bebisen vill mest äta och sova medan treåringen skall ha full rulle. Det som funkkar bäst när jag ammar är att jag läser åt Smulan samtidigt Bamsetidningar eller barnböcker. Då orkar hon sitta stilla och lyssna. Jag tror att hon kunde sitta i flera timmar och bara lyssna på sagor (härligt!). Jag tappar oftast rösten före hon tröttnar.

Worst-case-scenarion är att Smulan hittar på hyss eller farliga saker medan jag sitter fast med bebisen. Smulan är ett jätte snällt barn, men ibland blir det lite "Emil i Lönneberga", saker och ting händer fastän det inte är meningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar