torsdag 17 augusti 2017

Idag tre veckor

Lill-killen är tre veckor ung idag.
Man märker hur han ändras dag för dag. Från att ha sovit och ätit största delen av dagen så har han nu börjat intressera sig för omgivningen.

Han stannar alltid upp när storasyster pratar med honom och han fokuserar blicken på lampor och starka färger. Han är mer vaken och alert nu jämfört med förra veckan. 


Lillebror har hittat sin hand.

Jag har börjat sakta jumppa mina magmuskler. Eftersom jag känner mig i såpass mycket bättre skick efter denna förlossning så har man lust att rivstarta med träningen. Jag försöker ändå hålla mig och göra det små tråkiga rörelserna nu (typ dra in naveln) och sedan röra på mig aktivare efter kontrollen.

Att promenera med vagnen känns kul igen efter en lång paus (Smulan har cyklat sedan hon fick sin första cykel i början av året).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar