tisdag 22 augusti 2017

Festtårta

Jag har lite börjat fundera på lillebrors dop och kände mig sugen på att testbaka en dopkaka. 
Receptet är Kinuskikissas, en chokladtårta med hallon-dajm, grädde-färskost fyllning. 
Den blev smaskens god, men ack så ful!


När jag bredde på glasyren så var den glansig och fin. MEN när jag tog ut kakan ur kylskåpet så hade glasyren sugits in i kakan och på var lite glasyr och klumpar. Murr...


Tjockt med fyllning.


Jag rådfrågade min kusin som var med familjen på besök i lördags och hon tipsade att jag trots allt hade glasyren för varm eller att man kunde bre över lite marmelad eller sylt före man häller på glasyren. 

Jag tror ändå att jag sparar mina nerver och beställer en tårta denna gång från lokala bageriet/cafét :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar