tisdag 8 augusti 2017

Dagisstart

Smulan var idag på snabbvisit till dagis efter sommarlovspausen.
Vi tänkte att det är bäst att mjuklanda och inte köra hela dagar än. Smulan var då idag tillsammans med Mannen några timmar och lekte på dagis.
Det gick hur bra som helst och till barnets stora glädje så var hennes bästa vän E på dagis idag. De började genast leka ihop. Efter dagiset berättade barnet att det roligaste idag var att hålla E i handen :) Ååh...



Det väcker ju en hel del diskussion att folk har ett barn på dagis medan den ena föräldern är hemma med ett yngre syskon. Alla gör väl på det sättet som känns bäst för dem.

Smulan älskar dagis så jag känner att jag skulle bestraffa henne om jag skulle ha henne hemma med mig och lillis varje dag i veckan. Hon skulle inte få så mycket program hon behöver då jag sitter och ammar flera timmar per dag. Så vi bestämde oss för att gå till dagis tisdag, onsdag och torsdag. Vill Smulan stanna hemma någon dag så får hon såklart. Dessutom kör vi lite kortare dagar på dagis. 
Viktigast är att få träffa sina vänner och delta i aktiviteterna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar