torsdag 8 juni 2017

Torsdag

Denna regniga torsdag tänkte jag ta en vilokväll.
Mannen och barnet åkte över till mummi & vaari och jag har titta på Netflix och ätit glass.
Egentligen är torsdag kväll min sportkväll, men jag tror att jag mår bättre av att slöa. 

När jag var 11-12 år så läste jag boken Anne på Grönkulla, jag gillade verkligen den boken. Nu har jag hittat serien på Netflix och bara måste titta på den för att se om jag som vuxen skulle gilla Anne fortfarande. Det gör jag, serien är verkligen fint gjord. 

Från ett till annat så har vi besökt och fått besök av kompisar denna vecka.
I tisdags cyklade Smulan över till min guddotter på middag.


Hon har blivit riktigt bra att cykla med sin cykel. Nu kan hon ha långa tider båda fötterna i luften när hon cyklar och tar fart bara nu och då. Fast hon säger nu och då att hon vill ha en trampcykel. Kanske hon skulle få en sedan till följande och klara sig utan stödhjul.

Jag har bara 11 dagar kvar så blir jag mammaledig och Smulan börjar sin semester.
Igår morse när jag skulle föra henne till dagis så sa hon:
- Mamma, jag är sjuk.
- Ojdå svarade jag, har du ont någonstans?
- Smulan: Jag är väldigt sjuk, jag har nog vattkoppor och måste stanna hemma.

Hon ser säkert framemot sovmorgnarna också :) Och nej, hon hade inga vattkoppor, bara en prickig blus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar