måndag 1 maj 2017

Vappen

Vappen börjar närma sitt slut och roligt har vi haft!
Igår var vi hos våra kompisar och testade deras nya pizzaugn. Smaskiga pizzor blev det med den. Jag kan tänka mig att utomhus pizzaugnen kan bli sommarens hit. 

Idag firade vi första maj på ett rätt så traditionellt sätt. 
Vi besökte första maj jippot på min gamla skola. Smulan fick meta och klättrade i alla klätterställningar hon hittade. 

Efteråt gick vi hem till oss och åt en god grillunch. Ett passligt stort gäng med fem vuxna och tre barn.

Vi grillade spett med grönsaker och höna och jag vågade göra munkar för första gången någonsin.


Inte enligt traditionellt recept, men de blev väldigt goda.
Receptet hittade jag här (klick)
Jag vågade inte steka munkarna för att jag har tappat så mycket på sistone på min mage (den är så stor att jag har svårt med avstånd ;) ). Mannen och Smulans gudfar tog hand om den processen.

Roligt att träffa vänner och umgås. Resten av veckan är vi sedan på tumis med Smulan när Mannen far på klättringsresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar