onsdag 17 maj 2017

Trädgården flyttar till balkongen (i små bitar)

Som jag nämnt kanske redan tidigare så gör vårt husbolag en större renovering i sommar. 
Sockeln skall fixas och det betyder att allt runt huset kommer att tas bort. 
Det innebär att terrassen, stenplattorna, växterna och min fina örtgård kommer att måsta flytta på sig.

Terrassen och örtgården får ett nytt hem på sommarstugan. En del växter är och skötas hos mina föräldrar och en del nappade/nappar min kusin Peppar. 

Små grejer har jag räddat här hemma. 


En bit av oreganoplantan bor nu på balkongen.


Persilja.

Jag ids inte heller plantera så mycket i krukor, men jag älskar ju blommor så jag bad Mannen skruva fast några balkongslådor.


Vy ner till bakgården från balkongen.

Nu får vi bara hoppas att det inte blir kallt på nätterna så att mina plantor blir förskräckta!

Högst antagligen kan vi vistas på gården nästan hela sommaren. De börjar med renoveringen redan i slutet av maj, men vi är det sista huset som de lagar. Det betyder att vår tur kan vara i augusti/september.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar