lördag 1 april 2017

Finlands leksaksmuseum

I början av veckan hade vi soligt vårväder. Mitt i veckan förvandlades det till ett vackert vinterlandskap och idag har det varit grått och regnigt. 
Vi hade ingen inspiration att vara ute i slasket så vi styrde bilen mot Finlands leksaksmuseum Hevosenkenkä (i Esbo Hagalund).

Vi var verkligen inte de enda där, många andra fick samma idé som jag. Men som tur är museet stort så man märkte inte den stora folkmängden inomhus (parkeringsplatsen var proppfull). 

Som tema idag på leksaksmuseet var resa tillbaka till barndomen på 80-talet.
Passade mig och Mannen bra! Personalen var klädd i 80-tals kläder och frisyr och vi gjorde 80-tals grejer. 

Det som Smulan gillade bäst (förutom dockskåpet) var OH.n.


Man kunde med djur, färger och mönster projektera bilder på väggen.
Mina lärare använde denna manick ännu i gymnasiet i slutet av 90-talet! Ibland fick vi ett gott skratt när de skrev direkt på apparaten istället för OH hinnan :D

Vi har besökt flera museum i år och alla har varit verkligen fina!

Igår hade jag lika roligt, för då var jag på årliga Humorlandskampen på Svenska teatern med Liza. Jag undrar om vi besökt evenemanget ca 14-15 gånger. Alltid lika kul! I år blev det jämt mellan Finland och Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar