onsdag 26 april 2017

En ny stol

Jag ligger hemma i soffan idag och är flunssig.
Flunssig har jag nu varit i flera dagar, men igår fick jag stegring så Mannen tvingande mig att stanna hemma idag. Bra så, jag har fortfarande stegring.
Skulle jag inte vara gravid så skulle jag nog ha åkt till jobbet på morgonen och lidit hela dagen.

Vi besökte på veckoslutet IKEA och fixade några små grejer och en stor.
Den stora grejen var en stol åt Smulan. Det blev ett spontant uppköp då Mannen föreslog på barnavdelningen att vi kunde skaffa en ny stol åt Smulan. 


En ny stol á la "vuxenmodell", men med mycket högre ben.

Hon har nu Stokke Tripp Trapp som skulle gå hur länge som helst, men det kändes inte lockande att köpa en ny Stokke åt lillebror. Han får ärva hennes och Smulan blev så stormförtjust i sin nya stol så hon har helt glömt bort sin Stokke :)

P.s. Vi var för första gången denna vecka på utvecklingssamtal på Smulans dagis. Imponerande att de kör utvecklingssamtal åt treåringar redan. Det var jätte positivt och Smulan fick mycket beröm. En grej skall vi lite jobba på och det är att vänta. Barnet äter snabbt och sen fortsätter hon iväg och leker. Vi skall försöka få henne hemma att sitta lite längre vid bordet så går det säkert lättare på dagis också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar