torsdag 13 april 2017

Dekoration

Härligt med fyra dagar ledigt!
Barnet frågade igår "måste jag gå VARJE dag till dagis"? Hon blev himla glad när jag sa att nu har vi fyra dagar tillsammans.

Påskdekorationer har vi inte riktigt hunnit med. 

Barnet hängde påskägg i hortensian, men det ser lite kalt ut, hih!


En väldigt naken hortensia. Och obs, mina tulpaner lever fortfarande (nere i högra hörnet).


Jag tog några kvistar in och de ser mycket trevligare ut när de har kommit gröna blad. 

Påskgräset sådde vi några veckor sedan.


Katten My är helt galen i påskgräset så vi måste ställa det upp på hyllan (gräset, inte katten).

En liten kyckling har också hittat hem till oss. Barnet kallar den "ankan".


Jag har helt tydligen en svaghet för små keramiska djur. Helst skall de dessutom se lite tonttiga ut.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar