torsdag 23 mars 2017

Vad jag saknar som gravid

Många frågar vad jag saknar mest som gravid. 

Nu för tillfället är svaret väldigt enkelt: nässpray! 
Jag har varit täppt i näsan i flera dagar och det vill inte gå över. Enda sättet att kunna sova ens lite på nätterna är att ha två dynor under huvudet och på kvällen skölja näsan med näskannan. 

Rå fisk och ingefära saknar jag också. När jag väntade Smulan så åt jag ingen sushi, men nu hittade jag på hur jag kan njuta av sushin.


Det gäller att ta såna med grönsaker och grillad fisk. Sjögräset petade jag bort (för mycket jod).

Vilken njutning! :)

Alkohol och rött kött saknar jag inte det minsta. Dem klarar jag mig tydligen utan. Linfrön gillar jag inte speciellt mycket, men de är svåra att undvika. Av någon anledning så petar tillverkarna linfrön i de mesta, bröd osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar