söndag 12 mars 2017

Grönt och svart

Igår besökte jag en blomsteraffär (eller kan man nästan kalla det center).
Jag behöver mera grönt inomhus nu när allt utomhus ligger under ett lager med snö.

Jag nappade i vagnen allt möjligt som jag sedan ställde tillbaka, för allt kunde jag ju inte köpa. Det finns helt enkelt inte plats. 

Med mig plockade jag en underbar timjan, en doftpelargon (den doftar väldigt starkt), en murgröna och pärlhyacinter. 


Här väntar de på att få komma i ny mylla och kruka.

Som en färgklick köpte jag ljusröda tulpaner.


Det hör till att vi har tulpaner på Smulans födelsedag.

Nu passar jag på att snusa lite på timjan varje gång jag går till köket. Jag vet inte vilken jag mera tycker om i örtväg, timjan eller rosmarin :)

Snart bär det av till Drumsökusin. Vi skall hälsa på det färskaste kusinbarnet, född på självaste julafton! Äntligen skall vi träffas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar