torsdag 16 mars 2017

Från tre till fyra i sommar

Lite pangnyheter såhär en vanlig torsdag!

Vi tog med Mannen en ledig dag eftersom vi hade så mycket ärenden vi måste sköta. En stor grej var Smulans treårs rådgivning. Den gick super bra, barnet klarade av alla tester och var hur duktig som helst. Treårs måtten är 96 cm och 15 kg. 

Vi förde Smulan till dagis och fortsatte in till huvudstaden för att avhämta en kameralins och ta tumislunch. 

Efter lunchen hände äntligen något som jag väntat hur länge på som helst!
Vi var på "rakenneultra". Smulan skall få ett syskon i sommar om allt går bra. Av någon anledning så har jag varit super nervös för att det skall komma fram på ultran att något är på tok och därav har jag bara berättat om saken åt mina släktingar, Smulans gudföräldrar och några jobbkompisar. 

Jag såg mardrömmar i natt och var spänd som en sträng när vi åkte iväg.
Till all tur såg allt ut att vara i skick så jag kan pusta ut och låta magen pösa :)

Här ser ni filuren i en ställning där rumpan är upp och benen ovanför huvudet. Ser inte så värst bekvämt ut ;)


Smulan gav en av sina dockor namnet "lillebror" för över ett år sedan, många har skrattat att kanske det är ett tecken. Barnmorskan som gjorde ultran menade att det garanterat är en pojke. 

Imorgon skall jag berätta om saken åt resten av mina kolleger. Jag har faktiskt ganska stor mage, så konstigt ifall de inte har anat något ;) Ingen illamående heller så jag har inte varit borta från jobbet.

8 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!
    VAA KUl...
    En som gärna läser din blogg.
    mvh Doris i LIT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skall du ha! Vad kul att du läser min blogg :)

      Radera
  2. Enormt stort GRATTIS från Tilda-moster!

    SvaraRadera
  3. ÅÅhhh....Grattis!!! Vad underbart!

    SvaraRadera
  4. Grattis!

    Jag är en finskspråkig läsare, vi ska ha en stor fest med svenska vänner i Sverige i juni, och jag är jätte nervös!

    Råkar du ha erfarenhet av rikssvenska - är det samma språk, men bara med ett annorlunda sätt att uttala ord?

    Tusen tackar på förhand :)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag har besökt Sverige lite nu och då. Av min erfarenhet så klarar man sig hur bra som helst som finlandssvensk. Orden uttalas ibland annorlunda och betydelsen kan vara en annan. Vill du t.ex. ha en örfil (korvapuusti) så kan de se förvirrade ut :)
    Festen kommer säkert att gå jätte bra. Njut av dagen och prata på :)

    SvaraRadera