lördag 11 februari 2017

Naturhistoriska centralmuseet

Smulan vaknade i fredags med en förskräcklig flunssa. 
Natten mellan torsdag och fredag tror jag at vi sov kanske fyra timmar allt som allt. Mannen blev hemma med barnet och sen tog mommo och mofa hand om henne efter kl.10. 
Idag var hon pigg igen, men lite snuvig fortfarande.

Vi ides inte vara ute i kalla luften så vi åkte på äventyr i stället.
Det blev Naturhistoriska centralmuseet. 

Byggnaden i sig självt är redan en sevärdhet!


Kolla vilka fina trappor!

Barnet var super inspirerad och rusade runt och kollade på alla djur i alla rum. Jag blev överraskad hur fin utställning de har! Jag ropade lika ivrigt till mannen hela tiden info om djuren, typ "kolla, en mammuts betar kunde bli 4 m och väga 80 kg"! 

En stor del av tiden på museet satt vi i en hydda.


I hyddan fanns en liten "lägereld" och så fick man höra hur de sjöng förr i tiden. Barnet älskade kojan och vi satt säkert där i 20 minuter och grillade korv och åt låtsas fastlagsbullar. 

När vi åkte hem så frågade jag vad hon tyckte bäst om. Svaret var fiskarna!


Fiskarna skulle jag inte ha tippat på då det fanns så fantastiska andra djur :)

Före vi åkte hem så kollade vi in Kampens restaurangvåning och tog en pizza på Bastardo. Jag och Smulan delade på den klassiska pizza Margarita och den var verkligen god!

Vilken skojig dag vi hade! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar