lördag 25 februari 2017

Fastlagsbulle

Till jobbet hade jag bara med mig ärtsoppa till lunch så jag bestämde mig för att lyxa lite till det och köpte en fastlagsbulle till efterrätt. 


Nu undrar ni förstås alla om den var med sylt eller mandelmassa ;) 
Svaret är mandelmassa. Och massvis med grädde!

Lyxiga tillvaron fortsätter nu på veckoslutet för att jag skall vara på spa med min kompis. Bara vi två och så skall vi bli ompysslade och sova en natt där. Jag vet inte hur lyxigt det är för henne att ha mig som rumskamrat då jag vaknar senast kl.06.00. Men jag skall försöka vara tyst som en mus och läsa på min Kindle (då behöver man ingen belysning). 

På jobbet träffade jag en gammal kollega som hade vägarna förbi och jag insåg en kul grej när vi talade. Han blev ganska samtidigt pappa till en pojke när jag fick min Smulan. Kollegan undrade hur jag har haft det på jobbet och då svarade jag att saker och ting känns ganska annorlunda. Som t.ex. före jag hade Smulan så var den långa bussresan en pina, nu ser jag det som egen tid :) Att jag en timme om dagen kan läsa tidningen och surfa runt på mobilen eller bara sitta och titta ut genom bussfönstret. Han höll med och sade att att han också har ändrat uppfattning om arbetsresor. 

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar