torsdag 2 februari 2017

Business 2017 kalender

Några dagar sedan insåg jag att jag har ett stort behov av en kalender.
En sådan kalender man har med sig i handväskan överallt. 
Det som tydligen fungerar bäst för mig är en traditionell papperskalender så att jag snabbt kan skriva ner (med penna) vad som skall fixas och vad som händer.
Jag försökte med mobilkalender, men det funkkar inte så bra för mig, jag orkar inte på samma sätt knappra in händelser som jag gör traditionellt.

Igår köpte jag en läcker ljusröd kalender med stora rutor och plats för kom-ihåg-listor.


Mellan dessa pärmar är nu allt uppskrivet.

Jag måste ibland infinna mig på andra kontor och på kurser så nu har jag bättre koll på var jag skall vara vilken dag :) Det är också kul att skriva upp roliga citat som barnet sagt och planera menyer i förväg.

Tänk vad en liten kalender kan få ordning på ens tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar