fredag 13 januari 2017

Pipi mage

Nu har Smulan praktiskt taget varit hemma hela veckan. 
Något felar henne när hon säger varje dag att hon ha ont i magen och idag smakade det illa i munnen.
Några gånger har hon spytt. Familjeläkarna menar att hon kan ha ett virus (de härjar ofta i början av året).

Jag måste fråga tips i Facebook hur man får bort spylukt från kläderna. Jösses, vad kläderna stinker! Nu har jag tvättat dem med matsoda och har dem utomhus och torka så vi håller tummarna att stanken försvinner. Bilen står i biltvätteriet och skall bli ren inuti. Det var spyor i bilstolen och lite runt omkring. Alla vägrar sätta sin fot i bilen före lukten försvinner.

Far-, och morföräldrarna har passat barnet på veckan, så jag har bara missat två arbetsdagar. Blir lite kämpigt att ta igen borttappade arbetstiden, men jag försöker njuta av att få vara med mitt barn på dagen och inte tänka så mycket på vad som borde göras på jobbet.


Jag lyckades få Smulan och sova dagssömn idag. Jag kommer inte ihåg när hon sist skulle ha sovit hemma på dagen :) Har hon inte somnat före kl.13:30 så brukar jag sluta försöka få henne och sova.

Vad skönt det blir med veckoslut och kompisträff. Förutsatt att vi alla är i skick :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar