lördag 14 januari 2017

Lördag med lunchbesök

Barnet hostar på och har nu fått snuva och feber på köpet.
Stackars liten!

Smulans mommo och mofa vågade sig hit på lunch i alla fall. Hon har varit hos dem i veckan så de får knappast smittan mera.

Barnet dukade upp kaffekoppar och tallrikar på sitt lilla bord. Där skulle vi ju sitta tyckte hon.


Katten Mårran ville också ha kaffe.

Hon blev pigg när vi skulle äta efterrätt. Det blev en extra god efterrätt nu åt lilla sjuklingen. Tips till desserten fick vi från Buu klubben och "Kocka på" programmet. Där fixar Isa Gris och Micke på Strömsö frukt med choklad (klick).

Kladdigt, roligt och gott.


Vi doppade banan, äppel, valnötter och mandariner i mjölkchoklad och strössel.
Jag tror nästan att jag gillade valnötterna bäst!

Som tips så vet jag nu hur man får spylukt bort från kläder. Svaret är matsoda. Jag blötlade kläderna i matsoda och hällde lite till i tvättmaskinen före jag satt den i gång. De luktar inget mera.
Annat är det med bilen. Den var till tvätteriet och har fortfarande en lite os av spyor. Kanske jag borde hälla matsoda på bänken...

1 kommentar:

  1. Det kan löna sig att testa med matsoda på bänken. Jag strödde soda på bäddmadrassen och lät det dra en timme. Sedan dammsög jag noggrant bort allt. Madrassen ser fräschare ut nu. Skall skaffa hem lavendelolja till nästa gång. Då får jag en väldoftande madrass.

    SvaraRadera