måndag 2 januari 2017

År 2016

Jag kör samma lista som 2015.

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? 
Jag satt mitt barn på dagis. Det innebär att vi för första gången inte har  varit tillsammans på dagarna. Det tog en tid att vänja sig (mycket längre för mig än för barnet). 
Genomdrev du någon stor förändring? 
Nu blev det nästa samma svar som ovan, dvs dagis och jobb. Dessutom har jag genomdrivit en stor förändring hemma. Jag har tidigare varit städansvarig, nu tar vi vecka vecka. När det är Mannens städtur så lyfter jag inte ett finger. Vilken frihet! Att inte gå runt och plocka grejer hela tiden och städa köket. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen blev ny förälder, men några som redan har barn har fått till barn.
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?  
Min födelsedag 9.7. Då var vi i Astrid Lindgrens Näs och jag hade en fantastisk dag. 
Dog någon som stod dig nära? 
Nej, som tur.
Vilka länder besökte du? 
Vi var två gånger till Sverige. Ena gången bara en sväng till Stockholm och den andra gången körde vi runt i Småland och fortsatte till Gotland. Tyvärr besökte vi inte andra länder år 2016.
Bästa köpet? 
Nya madrasser till sängen. Åååh, vilken lyx att sova i mjuk fluffig säng. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Jag är i genomsnitt dagligen glad, men kanske jag blir gladast när min dotter ger en stor kram och ropar "du är min ÄLSKLING". 
Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017? 
Jag skulle vilja kunna äta mera regelbundet på jobbet. Vilken chock det var att komma tillbaka när jag ibland kan äta lunch först 13-14-tiden. Känner mig riktigt svag emellanåt. Jag har gått ner 5 kg på några månader :(
Vad önskar du att du gjort mer?  
Hmmm...Kanske besökt simhallen oftare med barnet.
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat efter att börjat jobba på nytt. Jag tror att jag hade hjärtklappning i en månad.
Favoritprogram på TV? 
Jag följer inte med några program på tv. Råkar jag knäppa på tv:n så väljer jag helst att titta på intressanta dokument. 
Bästa boken du läste i år? 
Anthony Doerr - Ljuset vi inte ser. Vilken underbar bok!
Största musikaliska upptäckten? 
Godnatt sånger på Spotify. Ipaden under barnets säng med godnatt sånger på svag volym. Hon och sjunger sakta med tills hon somnar.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
I början av året var jag gladare, men lite lessnare efter att jag började jobba och måste lämna Smulan på dagis.
Vad spenderade du mest pengar på? 
Samma svar som förra året: Hemmet, försäkringar, mat.
Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Det hann jag redan ta upp, besökte Sverige och Astrid Lindgrens Näs. Gick med styltor, målade, gungade, klättrade i kojor, åt på restaurang, bodde på hotell och åt massvis med glass.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Kommer inte på något.
Vad fick dig att må bra?  
Min familj och våra skogsutfärder. Det var en ny grej 2016, att vi gjorde mycket utflykter här nära. 
Vem saknade du? 
Smulan när hon var på dagis.
De bästa nya människorna du träffade? 
Mina nya kolleger.
Mest stolt över? 
Att mitt barn är duktig på dagis och tar initiativ och är snäll mot andra.
Högsta önskan just nu?
Mera tid med familjen.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  
Kanske en grej kunde vara att planera mera den gemensamma familjetiden. Utflykter, resor osv. Vi är rätt så spontana och det skulle säkert vara skoj att planera in evenemang också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar