lördag 19 november 2016

Fylla år och fylla pitabröd

Idag skulle jag egentligen vara hela dagen på jobb, men det inhiberades.
Då hade jag istället möjlighet att delta på min guddotters födelsedagskalas :)

Smulan har väntat på kalaset sedan vi köpte födelsedagspresenten en månad sedan. Alltid nu och då frågade hon om vi inte snart skall på kalaset.

Kläderna fick hon välja själv. Eller tja, hon gjorde det väldigt klart åt mig vad hon skulle ha på sig. Jag försökte lirka och visa upp lite festligare klänningar. Men nej, det skulle vara den blåa sommarkjolen i trikå. Man skall välja sina strider så jag gav snällt efter.


Dockan Emma skulle med på kalaset, men vi glömde henne hemma. Smulan tyckte nog efteråt att det var väldigt synd för att Emma skulle ha trivts på kalaset.

Före kalaset så gjorde vi pitabröd med falafel, grönsaker, feta och tsatsiki. Super gott, men svårt för mig att fota snyggt.


Jag avundas folk som vår smaskiga matbilder!

Receptet på pitabröden hittades på Kinuskikissas hemsida (klick).

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar