lördag 26 november 2016

En ny manick

Idag köpte jag en liten produkt som jag borde ha skaffat för lääänge sedan. Men jag har inte känt till att den existerade förrän nu.

En liten apparat som tar bort noppor och ludd från kläder.
Ni andra har säkert haft en sådan manick i tiotals år och tycker att den är lite "old news". Men för mig är den ny.

Så nu kan ni gissa vad jag sysslat med på lördag kväll?
Surrat bort noppor från tröjor och yllesockor.

Kolla, här är en före bild på min noppiga tröja.


Och efter bilden. Den ser ut som en ny tröja!


Helt super!

Jag köpte en billigare apparat (OBH Nordica) som kostade lite under 10 eur. Jag är löjligt nöjd över detta inköp (och nej, inlägget är inte sponsrat) :)

Nu måste jag nog ta en paus, folket i huset tycker att det har surrat tillräckligt för i kväll.


2 kommentarer:

  1. Jag har också skaffat en nu i höst, men har inte ännu tagit den i bruk. Måste nog ta och testa min nu här snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reservera bra med tid när du tar den i bruk. Ifall du blir stollig som jag och vill testa den på alla möjliga klädesplagg :)

      Radera