onsdag 5 oktober 2016

Ros, bara för att jag finns

Att vara tillbaka i arbetslivet är tufft.
Det känns som om jag skulle ha börjat på en helt ny arbetsplats där kolleger, rutiner, program och produkter är nya. Allt måste man lära sig på nytt, från grunden och anpassa sig till ett nytt arbetssätt.

Så här mycket har jag aldrig jobbat tidigare, det är jag säker på. Någon dag har jag inte hunnit äta, en annan dag har jag inte hunnit gå på toaletten.  Allt hinner man inte med, hur man än skyndar.

Jag är helt säker på att jag jobbar en 8 timmars dag, fastän jag det facto jobbar 6 timmars dagar.
Tänk att en del hinner ha kaffepaus...vad är det för något?

Nåjoo, nu blev det lite gnälligt!
Fina ögonblick kommer dagligen ändå. Som t.ex. positiv feedback av en kund.

Jag fick förra veckan en ros av en kund. Bara för att hon blev så glad att jag är tillbaka på jobb.


Jag blev ju så super glad att jag måste ge henne en stor bamsekram.


Tänk att någon blev så glad bara för att jag finns. Tur att jag ändå inte börja gråta, det var nog nära :) Inget fel med tårar, men kunden skulle kanske inte ha väntat sig en sådan reaktion. 

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få en ros nu och då, det gör en så glad! (Men så den andra sidan; Ja-a...det har det ändrat...Ta vara på dig! )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastän man gör sitt bästa och bara jobbar på så känns det som om det inte skulle räcka. Jag förstår till 100% ditt val att hoppa av ekorrhjulet.

      Radera