fredag 16 september 2016

Min tur

"Min tur" låter det ofta hos oss, likaså "kan själv". Allt skall barnet göra själv och på det sättet lär hon ju sig bäst. En ganska rolig fas

Men nu så är det min tur att bli sjuk.
Jag har haft snuva i några veckor, men fortsatt som normalt. Igår fick jag ont i halsen och pang några timmar senare var min temperatur uppe i 38,5 grader. 
Så där mitt i allt.

Det konstigaste med att vara sjuk och hemma är att jag faktiskt får vila nu när barnet är på dagis.
Det har väl inte hänt tidigare!

Hur sjuk jag än varit så har jag passat på barnet. Hitta på lekar som ligga i sängen och låtsas gå på taket eller ligga på vardagsrumsmattan och läsa böcker.



My visar hur man chillar.

Nu har jag bänkat på mig soffan och titta på nya Downton Abbey avsnitten via Netflix. 
Jag har inte titta på tv på en månad, tror jag!
Kvällarna är så korta och jag har ingen intresse av att sitta efter ena massa sittande i buss och kontor.
Konstig lyx att vara sjuk och få vila en hel dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar