lördag 20 augusti 2016

Vindfånget

För att återgå till mina måleriprojekt så fick jag förra veckan vindfånget klart.
Det är alltså ett väldigt litet utrymme, men det är det första stället du ser då du stiger in hos oss. I vindfånget finns ett skåp, en hatthylla och en skoställning.

Eftersom min make tycks samla på skor så har vi aldrig tillräckligt med utrymme för dem. Det dyker upp nya skor stup i kvarten (känns det som). 
Hela skåpet är fullt med skor och den lilla skoställningen räcker inte till för de skorna man just då har i bruk.

Nu har vi piffat upp vårt lilla vindfång!
Jag målade väggarna och taket vita (de var det från tidigare också, men väldigt fulla med smutsfläckar).

Vi tog bort den gamla skoställningen och platsbyggde en ny skoställning.


Det ryms nu skor på tre nivåer och ett skopar mera per nivå än tidigare. Träfärgade sittbänken målade jag ljusgrå (samma färg som i köket).

Här kommer en bild skopunkten före omvandlingen.


Behöver någon en liten brun skoställning så är den nu ledig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar