tisdag 23 augusti 2016

Trötta hjärnor

Vi klarade bra vår dagis/jobbstart igår.
Ett glatt barn kramade om mig när jag kom hem och jag kände mig helt okej också :)

Det mest frustrerande med att komma tillbaka på jobb efter 2,5 år är att allt går så trögt. Förr så klickade jag hit och dit smidigt mellan alla de femton programmen jag brukade använda. Nu minns jag inte mera vad det heter, vad man gjorde med dem och var jag hittar dem på maskinen.
Min e-post fick jag upplåst igår...där väntade 2.400 st e-post. 
Jag raderade dem. Alla.
Så det blir inte att förvänta sig ett svar av mig om någon har varit i kontakt. Jag skall försöka undvika att radera alla nya e-post ;)

Barnet processade sin dagisstart extra mycket på natten.
Från och med kl.02 hördes det MAMMAAAAA! Och så satt hon fast i mig som en kardborre hela natten. Voj lillis!
Vi förde henne turvis tillbaka i sin säng och sådär kl.05 stannade hon kvar och fortsatte sova.


I söndags föreslog hon att vi skulle åka till Teneriffa istället för dagis. Igår frågade hon om vi inte skulle åka på tivoli istället för jobb/dagis. Som tur kan vi ta tivoli på veckoslutet så det blir ju skoj.

Nu sover resten av familjen medan jag gör mig redo för att ge mig av på jobb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar