fredag 12 augusti 2016

Full rulle

Vi har haft massor med program denna vecka och det fortsätter.

Jag var bl.a. till jobbet en sväng i onsdags och diskuterade med chefen om jobbstarten och allt som hör till. Det var en bra träff, men nervöst kommer det att vara. 

Smulan hjälper mig lite med det praktiska. Jag har köpt nya inneskor till kontoret och hon hjälper mig att gå in dem. 


Det är ett viktigt jobb som speciellt utvalda människor med bra fot får göra ;)

Hon tar det på full allvar och går med skorna också på kvällen i sitt nattlinne.


Snart är de mjuka och sköna.

Igår firade min svägerska på Krog Madame i Helsingfors.
Stället var fint och maten god (och spännande med roliga kombon). Men fastän vi alla 7 personer kom och beställde samtidigt så fick hälften av sällskapet sin mat och andra hälften först sedan när de andra redan hade ätit! Hur tråkigt är inte det? Hur klarade de inte av att fixa all mat på en gång och servera den samtidigt. 

Så kan det gå. Som tur var maten god :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar