söndag 21 augusti 2016

Färgglada barnkläder

Jag var en sväng till loppis igår och hittade fina kläder åt Smulan.
De är alla stora storlekar så tanken är att hon kan använda dem nästa år.


Jag blev extra förtjust i den svarta byxdräkten. Någon har sytt dessa kläder (förutom den randiga Marimekko blusen). Ååh, vad jag önskar att jag också kunde sy så bra! Men dessa köpte jag för loppispris så antagligen skulle det bli dyrare om jag själv skulle sy och på köpet tappa mina nerver ;)


Byxdräkten går att använda nu redan, men den sitter lite löst. I nästa år är den nog perfekt.

Idag får vi Mannen hem från sin fiskeresa. Vi har varit med Smulan fyra dagar på tumis och det har gått jätte bra. Faktiskt mycket bättre än vad jag kunde föreställa mig. Nu har jag inte omedvetet suttit och väntat på att Mannen kommer hem från jobbet/klättringsresan så att jag kan fixa mat, hänga tvätten eller fara själv och sporta. Det har varit bra att inse det. Nu skall jag försöka göra saker då när jag känner för det och inte vänta. Dessutom skall vi börja städa i turer när jag börjar jobba igen, så allt är inte på mitt ansvar.
Får se när han föreslår att vi anställer en städerska ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar