lördag 13 augusti 2016

Ett kräftkalas med tomma snapsglas

Vi hade kompisar över igår och äta middag med oss.
Jag var lite nervös för hur det går, Smulan var nämligen med på kvällen och vi satt läääänge och åt.
Vi åt kräftor till förrätt, fisk och grönsak till huvudrätt och morotskaka till efterrätt. 
Det blev en lugn kväll utan snaps så att alla skulle vara pigga och krya nästa dag. Och sen är det inte kul att vuxna dricker sig fulla när barn är med. 

Jag glömde att fota de fina kräftorna. Det blev en halväten kräfta på bild istället.


Det blev en lyckad kväll på alla sätt. Så kul att se dessa fina människor och Smulan stortrivdes och behövde ingen extra underhållning. Hon hölls nära oss och åt fint av maten.
När hon blev trött 21-tiden så nattade jag henne och så sov hon resten av kvällen.

Gissa om jag blev förvånad! De går inte normalt så enkelt.
När vi gick och la oss 01-tiden så vaknade hon och så ugglade vi uppe till kl.03 så natten var kanske inte den bästa. Vi sover en annan natt istället ;)


De fina blommorna jag fick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar