onsdag 17 augusti 2016

Dagisträning

Vi började i måndags dagisträningen.


Jag var i måndags och tisdags med barnet 1,5 - 2 h på dagis. 
Smulan var jätte nyfiken och gjorde leksaksinventarie i båda rummen. Hon berättade åt personalen vad saker och ting var, de hon inte kände igen så frågade hon om. 

Utomhus lekte hon också med de stora barnen och trivdes.

När vi kom hem från dagis kröp barnet upp i famnen och grät hejdlöst i 10 minuter (båda dagarna). Jag blev rätt så förvånad för att hon var jätte glad på dagis. Hon kände förändringen och kände sig säkert ängslig fastän hon inte visade det.



Idag skall Mannen och Smulan gå till dagis. Får se om reaktionen är annan då.
Jag är ganska imponerad på dagiset för att jag fick hem papper att fylla i gällande Smulan. De ville veta bl.a. hur tröstar henne på bästa sätt, hennes mat-, och sovvanor samt hur hon uttrycker sig. De ger mig en känsla av trygghet att de funderar på sådana saker och kan anpassa sig till individernas behov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar