lördag 6 augusti 2016

All by myself

Tjenis, idag är jag alldeles ensam hemma! Tja, förutom katterna då, de är också hemma.
Senast var jag ensam hemma för ca. 2,5 år sedan. Före Smulan föddes.

Mannen for på bastukväll med kompisarna och Smulan följde med. Hon blev inte och dricka öl och bada bastu, hon for övernatt till sin farmor och farfar. De bor nämligen granne med bastukvälls-ordnaren. Så när Mannen badat färdigt så tassar han över till sina föräldrar övernatt. Sen skurrar de hemåt imorgon. 

Vad gjorde/gör jag då denna kväll?
Det finns så himla mycket saker man vill göra när man äntligen får göra precis vad man vill. Det blir nästan svårt att välja. 

Jag började med mitt årliga besök till frissan. Han klippte bort 10 cm och rekommenderade att jag försöker hålla den längden. Det blir lite klurigt då jag släpar mig till frissan med ½ års mellanrum. 

Sen shoppade jag kläder (jep, du läste rätt). Jag fick inte ens ångest och slängde mig gråtande på golvet. Jag gick in till en liten butik med en hjälpsam försäljerska och hon trollade fram kläder som passar till mitt jobb och kändes bekväma. Tjohej! Hon var verkligen i rätt bransch och kunde sin sak. Glad traskade jag ut med en lättare plånbok och en tyngre väska.

Resten av kvällen slöade jag (och det skall jag fortsätta med). Tittade på en underbar fransk film, The Intouchables. Efteråt baddade jag mina fötter i en saltblandning som min kusin gjort och läste på min Kindle. 


Kolla hur min avokado växer :)

Ingen dum dag alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar