lördag 21 maj 2016

Öppen förvaring i köket

Jag håller fortfarande på och river tapet i köket. Det går framåt, men sakta!
Speciellt nu när lillisen inte alltid sover dagssömn så hinner jag inte riva tapet.

Jag tog dock lite egen tid och hann fixa öppen förvaring i köket.
Jag har länge drömt om att ta bort köksskåp och köra med hyllor i stället.
Detta blev en lågbudget version av min dröm.

Vi plockade bort två skåpdörrar och tog bort mellanväggen på de två små skåpen.


Detta var ett alldeles onödigt skåp som vi förvarande några konservburkar i och kokböcker.


Tanken är att alla grejer som seglar runt på arbetsytan skall nu få en plats i hyllan. Det skall vara lätt att plocka fram dem när de behövs.

Mannen sågade åt mig två stycken plankor i rätt storlek.


Jag målade hyllorna vita och grått inuti skåpet.


Nu står alla oljor, lökar, ägg, myslin, pastan och mjölet på hyllan.


Det blev precis så bra som jag tänkte mig! Nu har vi massvis med utrymme på arbetsbänken.

Jag är super nöjd :)

2 kommentarer: