måndag 7 mars 2016

Kaiku

När vi möblerade om vardagsrummet så att mitt farmors gamla skåp står mot den höga väggen så blev den väggen extra hög och ensam (klick).
Då bestämde jag mig för att hänga upp mitt Marimekko "Kaiku" tyg på väggen. Precis så som vi hade på vår gamla adress. Precis lika jobbigt var det att hänga upp den.
På gamla adressen var väggen 5 meter och på nya adressen 5,5 meter. 


Tyget är alldeles underbart och alldeles förskräckligt svårt att få rakt :) Som tur hade vi gäster igår som vi kunde ha att hålla i stegen när det skruvades och sågades.

Här är en bild på vårt gamla hem med samma tyg och möbler.


Efter att vi bott 8 år på den adressen så kunde jag inte tänka mig att bo i en bostad med lågt tak. När vi var och kollade på vårt nya hem så kändes det härligt att det fanns en likadan bostad med högt till taket. Vi behövde inte kolla på andra bostäder mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar