fredag 11 mars 2016

Festförberedelser

Vår lilla tjej fyller 2 år på söndag och vi har lite börjat förbereda kalaset.


På söndag kommer närmaste familjen, dvs. morföräldrar och våra syskon. Farföräldrarna håller hus i Lappland för tillfället så de kommer på kalas nummer två (för gudföräldrar). 

Ballongerna var så fina tyckte barnet så hon ville inte hänga upp dem. Bara bolla runt med dem :) Och visst skall hon få göra det!


Jag har kvar girlanger och stjärnor som jag gjorde förra året, men jag bara måste köpa ett paket med några fina gröna pynt från Tiger. Ett paket kostade 1 euro.

Idag bakade vi dadel/chokladbollar och imorgon skall jag baka kakan.


Receptet på chokladbollarna hittade jag hos Hanna (klick). 

Smulan börjar redan vara ganska duktig på att rulla bollar av deg. Fast sen tappar hon intresset när hon smakar på degen ;) Då fortsätter hon med att slicka sina fingrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar