måndag 11 maj 2015

Olivträd

Jag fick ett olivträd till morsdag!

Jag som alltid säger att jag inget vill ha (och menar det också) så gick min man och köpte mig något ändå. Jag blev ju himla glad över presenten för att jag har länge funderat på att skaffa ett olivträd, men inte riktigt vågat.


Jag skall flytta över olivträdet i en större kruka.

Nu undrar jag bara hur jag skall få trädet att överleva? Har ni tips så berätta dem gärna åt mig :)
På lappen som kom med trädet står det bara att trädet kan leva i 500 år. Jag hoppas på att jag får mitt att överleva vintern på något sätt ;)

Förra veckan tog vi lite hand om bostaden. 
Jag oljade terrassen. Fånigt nog så glömde jag ta en före bild. Träet hade blivit alldeles ljust och slitet, men nu ser det snyggt ut igen.


Efter bilden. Katten inspekterar olivträdet.

Mannen passade på och gick igenom våra fem ventilationsrör och satt nya filter i dem. Hu, vad äckliga de hade blivit. 

För övrigt så har vi sovit varannan natt uselt sen vi kom hem från kryssningen. Våran lillis har snuva och hosta så vi turas om och sova med henne varannan natt. Förra natten fick jag sova (21-06) så jag känner mig utvilad, men stackars Mannen ser ut som en zombie. Nästa natt är det min tur att sova med henne. Eller borde jag kanske skriva att nästa natt är det min tur att vaka med henne...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar