söndag 23 december 2012

Bambutrasa

En kund tipsade min kollega om att man kan själv lätt fixa bambutrasor.
Vi traskade över till garnbutiken med kollegan och köpte bambugarn i underbara färger.

Jag har nu tillverkat till julklapp och åt mig själv sådana. Har provat lite olika mönster, bl.a. mosstickning och korgmönster. Snabbast torkar trasorna om mönstret har små hål.


Jag har nu använt min bambutrasa i köket över en månad och den doftar fortfarande gott. Skulle den börja lukta illa eller bli så smutsig att man måste tvätta den så går det bra. Man tvättar dem i 40 grader i tvättmaskinen t,ex, tillsammans med sina kläder.


Jag tycker att de suger bra upp vatten så jag har torkat ytor och använt dem precis som en vanlig kökstrasa.


Man kan också använda dem som tvättlapp när man duschar.

Lätt att tillverka och nyttiga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar