fredag 30 mars 2012

Små påskförberedelser

Nu är godisskålen full med godis. Hoppas att jag kan låta bli att äta dem, det är ju lite pinsamt om jag har inget att ge åt de små påskhäxorna på söndag!

Katten Mårran har underhållit de små häxorna nu i flera år. De tycker att det är jätte kul när han kommer emot på trappan och hälsar på dem. Han är så snäll och man får klappa honom så mycket man vill.

Han skulle vara en bra övningskatt åt en person som är rädd för katter! Mårran fräser aldrig och vet säkert inte ens hur man klöser :)

Fina katten Mårran


Kattgräs har jag sått i början av veckan och nu har den börjat växa. Tyvärr är det inte lika snyggt som påskgräs, men det är bättre med kattgräs för att katten My äter av det hela tiden.



Snart måste jag ställa påskliljan ut på trappan. Håller den inne till den blommar, den är så vacker nu!



Vi har lite snö än ute på gården, men snart får jag fortsätta trädgårdsprojektet. Härligt!!!
Älskar våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar