lördag 26 november 2011

Julstjärnor

Hittade ett fint tips på hur man gör stjärnor på bloggen "Så Vitt Jag Vet". Tycker om att vika origami så jag hade massor med papper färdigt i skåpet.


Fråga gärna mig hur man gör dem om ni vill prova! Man behöver bara papper, sax och lim.

Nu försöker jag hitta en plats åt alla mina stjärnor.


Kransen med stjärnorna och rosetterna är inte färdig än. Försöker hitta på något att sätta i den. Kanske lite pepparkaksformer?


Jag hoppas på att det skulle komma lite snö så att marken blir vit, då skulle det nog kännas mera som jul.

Trevlig 1.Advent allihop!


2 kommentarer:

  1. Oj va fina stjärnor. Jag sku gärna påta ihop några.Tycker om att pynta. Trevlig lillajul och första advent till dig med.

    SvaraRadera
  2. Tack Blonda Mormor! Här kommer länken till hur man gör stjärnorna: http://www.annekata.blogspot.com/2010/11/tutorial-super-simple-paper-stars.html
    Märkte att det blir lite bättre med stadigare papper, det får inte vara för tunt papper.

    SvaraRadera